Drużyna e-mail marketingu

Drużyna e-mail marketingu

E-mail marketing – choć skuteczny i chętnie wykorzystywany przez przedsiębiorców – to jedno z wielu działań, które firmy wpisują do swojej strategii marketingowej. Swoją prawdziwą potęgę pokazuje, jak wszyscy, w otoczeniu kolegów.

Poszczególne segmenty komunikacji nie powinny być osobnymi bytami, ale zgodnie z ideą omnichannel uzupełniać się – grając na wielu instrumentach, tworzyć spójną kompozycję; obsadzając różne pozycje na boisku – wspólnie dążyć do strzelania kolejnych goli; na jednej ścieżce podróży osłaniać się i uzupełniać, aby dojść do upragnionego celu.

Jaką więc rolę w związku z poszczególnymi działaniami może pełnić stary dobry e-mail marketing? Poniżej znajdziecie kilka inspiracji – zwróćcie też uwagę, że choć przedmiotem naszego zainteresowania jest przedmiot naszej specjalizacji, to inne działki sąsiadują ze sobą niezmiennie bardzo blisko, często dzieląc miedzę. Na szczęście bezkonfliktowo!

Content marketing

Zwłaszcza w sektorze B2B sprzedaż zazwyczaj nie jest wynikiem krótkotrwałego impulsu i szybkiej reakcji na konwersyjną treść reklamową. Jej dokonanie często wymaga zaprojektowania całego procesu content marketingowego, który poprowadzi odbiorcę od momentu odkrycia lub wykreowania w nim potrzeby zawarcia danej transakcji aż do jej szczęśliwego finału. Na materiały content marketingowe odbiorca często trafia sam, szukając potrzebnych mu treści w wyszukiwarkach.

Dlatego firmy dbają o wysokiej jakości treści, które zamieszczają na blogach, w profilach social media, na stronach internetowych, w e-bookach, white paperach, na youtube’owych kanałach i w dziesiątkach innych miejsc. Dobry kontent to często forpoczta dla działań sprzedażowych, a jednocześnie okno wystawowe – z kimś, kto dba o skuteczność, ale i wysoką jakość (estetyczną i merytoryczną) takiej formacji, robienie interesów to przyjemność.

E-mail może być zarówno nośnikiem takiej treści (zawierać potencjalnie pożądane, poszukiwane informacje), jak i jej przekaźnikiem – czyli przekierowywać np. na landing page umożliwiający pobranie e-booka czy zapis na webinar.

Oczywiście, często takie działanie nie przełoży się na sprzedaż – przynajmniej nie od razu. Przełoży się natomiast na pozyskanie wysokiej jakości, dobrze opisanego i mocno osadzonego w kontekście leada – a stąd do sprzedaży już tylko kilka kroków.

Social media

Jeśli potrzebujemy wypuścić komunikat w świat, zazwyczaj korzystamy równolegle z co najmniej dwóch z trzech narzędzi: e-maila, komunikatu w social mediach, notki prasowej. Każde z tych mediów rządzi się swoimi prawami i wymaga od nas użycia innego języka, innego formatowania tekstu, innej oprawy graficznej. Czasami jednak myślimy o kampaniach przeznaczonych tylko dla jednego kanału – np. oferujemy naszym subskrybentom specjalną promocję, z personalizowanym kodem, dostępnym tylko dla nich. Fakty są jednak nieubłagane: choćbyśmy wymyślili najbardziej killerski temat i pisali do arcyjakościowej bazy, otwieralność zawsze będzie pozostawiała trochę do życzenia. Może więc warto w kanałach SM puścić info, że subskrybenci otrzymali nową ofertę – a przy okazji poszerzyć bazę, zapraszając do zapisu nowych?

Co jeszcze możesz zrobić?

  • zamieść ikonki social media w swoich kreacjach – uzbierasz trochę kliknięć i trochę nowych followersów
  • traktuj oba kanały jako narzędzia crosspromocji – twórz kreacje, które zachęcają odbiorców w jednym kanale do śledzenia drugiego, ale pamiętaj, by stworzyć im do tego powód
  • Facebook pozwala na tworzenie reklam z osadzonym w swojej strukturze formularzem – to dobra metoda na pozyskiwanie adresów, które potem możesz wykorzystywać w kampaniach e-mailingowych
  • krzyżuj kanały retargetingu – możesz robić to zarówno w mailach, jak i w displayu czy socialach, a połączenie tych metod daje niesamowite rezultaty

Event marketing

Działania eventowe to coś, do czego firmy podchodzą teraz ze zdwojonym entuzjazmem: przez długie miesiące pandemii wszyscy stęskniliśmy się za spotkaniami na żywo, wobec czego ich częstotliwość we wczesnym okresie popandemicznym była aż nazbyt wysoka, co w pewnym momencie negatywnie przekładało się na frekwencję (na co wpływ oczywiście miała też ciągle społeczna obawa przed zakażeniem koronawirusem).

Teraz powoli wracamy do normalnego trybu – chociaż formy hybrydowe lub zdalne w stu procentach pozostaną z nami pewnie na zawsze, tak dość dynamiczna do tej pory sytuacja zaczęła się już stabilizować i wracać do przedpandemicznego stanu.

W każdej z tych trzech wariacji na temat organizowania eventów e-mail marketing powinien pozostawać bardzo ważnym środkiem komunikacji i budowania frekwencji, ponieważ:

  • umożliwia przekazanie obfitego zestawu informacji w mimo wszystko zwięzłej i atrakcyjnej graficznie formie
  • sprawia, że pozyskany kontakt – oczywiście po uzyskaniu odpowiednich zgód – możemy wykorzystać do follow-upu i kolejnych kampanii
  • komunikat mailowy nie jest ulotny – potrzebną wiedzę użytkownik w każdej chwili może odnaleźć w swojej skrzynce odbiorczej

Komunikacje e-mailowa jest więc ważnym elementem utrzymywania relacji przed- i poeventowej, ale też – pozyskiwania zapisów na wydarzenie. W Email Partners posiadamy bazy podzielone wg zainteresowań i lokalizacji, co umożliwia skonstruowanie skutecznej wiadomości, która umożliwi Ci zbudowanie satysfakcjonującej frekwencji na planowane wydarzenie!

Najnowsze wpisy

Dyrektywa Omnibus

Związek prawodawstwa i technologii najprościej określić znanym skądinąd statusem „to skomplikowane”. Przyczyny takiego stanu rzeczy są złożone, ale zasadniczo zrozumiałe:

Czytaj więcej...

Kategorie

Blog
Case Study

Tagi

Playlink Sp. z o.o.

ul. Pawia 9, 31-154 Kraków, tel: +48 (12) 352 44 42
NIP: 679-301-58-95, REGON: 120983308

Kapitał zakładowy 1.000.000 zł Kapitał opłacony 1.000.000 zł Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście Wydział XI gospodarczy KRS nr 863091