Social media z playlink 360!

Social media z playlink 360!

Jeśli w przyszłości ludzkość wciąż będzie spisywać kroniki, bardzo możliwe, że o nas będą pisać, że żyliśmy w czasach mediów społecznościowych. Ich wpływa na naszą rzeczywistość jest powszechny i nieoczywisty – dawno już minęły czasy, kiedy odzwierciedlały one to, co dzieje się, użyjmy tu tego staromodnego już określenia, w realu. Teraz one ten real nie tyle współtworzą, stając się przezroczystym, naturalnym niemal elementem pejzażu współczesności, ile go kształtują – o czym czasami przekonujemy się mniej lub bardziej boleśnie (wymownym milczeniem uhonorujmy tu pamięć o wszystkich ofiarach niezbyt mądrych challenge’ów).

Obecność w social mediach powinna więc dla Twojej marki być oczywistością. I pewnie tak jest. Niestety czasy, kiedy sama obecność w zupełności wystarczała, też już dawno minęły. Ilość kontentu, który każdego dnia przemierza najpopularniejsze sieci, oszałamia. Dzieje się tak nieprzypadkowo – właściciele największych serwisów nie tworzą ich powodowani porywami szlachetnego serca, a dla zysku, dlatego algorytmy sociali coraz częściej przymuszają nas do inwestowania coraz większych nakładów na działania reklamowe. I tu pojawiają się schody… Ale nie bójcie się – choć nie jest tajemnicą, że stawiamy głównie na mailing i display, przypominamy, że jesteśmy z Wami na każdym kroku. Schody nam niestraszne.

Dlaczego warto szukać pomocy?

Bardziej doświadczeni marketerzy pamiętają jeszcze czasy, kiedy prowadzenie działań na Facebooku – bo najczęściej był i chyba nadal jest to Facebook – było stosunkowo proste, intuicyjne i niewymagające ogromnych nakładów sił, środków i kompetencji. Teraz jest oczywiście zupełnie inaczej – panel reklamowy nieprawdopodobnie się rozrósł, oferuje rozbudowaną analitykę, multum opcji targetowania, modelów rozliczeń, formatów reklamowych itp. A Facebook to już nie jedyna platforma, a jedna z wielu, które powinniśmy obsługiwać. Czasy, kiedy prowadzenie firmowego konta mógł wziąć na siebie bratanek szefa albo sekretariat w wolnych chwilach, bezpowrotnie minęły.

  • Aby ogarnąć cały ten ogrom możliwości, tak naprawdę nie wystarczy nawet osobny etat. Potrzebnych byłoby kilka osób – spece od copywritingu, graficy, analitycy, administratorzy. O dobrych pracowników na rynku natomiast coraz trudniej – zwłaszcza na rynku nowych technologii i w czasach coraz większego wyspecjalizowania. Agencje takie jak nasza mają natomiast cały zespół potrzebnych, doświadczonych w podobnych działaniach ekspertów na pokładzie – do Twojej dyspozycji.
  • Social media są trudne. To już nie jest tak, że wystarczy zdefiniować cele, określić budżet i zadbać, by na podpiętej karcie było dość środków. Wyniki trzeba na bieżąco analizować, kombinować z targetowaniem, optymalizować konwersje, moderować treści. Czuwać praktycznie nieustająco – a to trudno pogodzić z aktywnym uczestnictwem w innych aspektach codziennego życia firmy.
  • Twórcy portali lubią kombinować i raz na jakiś czas zmieniać interfejsy, przesuwać opcje w inne miejsca, tworzyć kolejne menadżery, redefiniować ekosystemy… Wie to każdy, kto zrobił sobie kilkumiesięczną przerwę od prowadzenia działań reklamowych na Facebooku. Jasne, można się w tym odnaleźć – czy raczej ciągle odnajdywać – ale to kosztuje, zwłaszcza czas.
  • Dobry pomysł na kontent to nie wszystko – trzeba pamiętać o wymaganiach technicznych każdego formatu reklamowego na każdym portalu. Właściwy format zdjęcia – by uniknąć wciąż bardzo częstego błędnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych – czy odpowiednia długość wideo to podstawy, ale rzecz jest dużo bardziej zniuansowana.

Oczywiście firmom w sukurs przychodzi technologia – np. korzystając z popularnego Chata GPT pewnie można sobie znacząco pomóc w generycznym copy do reklam. Ale to tylko jeden etap całego długiego i wymagającego procesu. Dlatego wierzymy, że jesteśmy Wam potrzebni!

W jakich mediach działamy?

  • Facebook i Instagram – piszemy o nich wspólnie, bo obie platformy należą do ekosystemu firmy Meta, a reklamy na Insta można kreować z poziomu facebookowych menadżerów. Choć wiele się mówi o powolnym wygaszaniu potencjału tej sieci, nie dajcie się nabrać – to wciąż gigant, to wciąż tam są Wasi potencjalni klienci, to wciąż w tym środowisku mamy wielką swobodę przy demograficznym targetowaniu czy poszerzaniu grupy odbiorców. Konkurencja też jest tam największa – dlatego warto skorzystać ze wsparcia.
  • LinkedIn – portal z wciąż wielkim i niewykorzystanym w polskich warunkach potencjałem. Często unikamy działań na tym, zwłaszcza w sektorze B2B, wydawałoby się najbardziej atrakcyjnym portalu. Fama głosi, że działania tam są bardzo kosztowne i mało efektywne. Jeśli śledzicie nasze poczynania, wiecie na pewno, że LinkedIn to nasz konik – jesteśmy na nim bardzo aktywni i nie boimy się powiedzieć, że znamy go doskonale. Nie przeraża nas więc, co głosi ta cała Fama – postaw z nami pierwszy krok w (być może) nieznane!
  • TikTok – dla wielu z nas (co tu dużo mówić: tych ciut starszych…) przestrzeń obca, nieintuicyjna. I to jest właśnie największą blokadą przed rozpoczęciem działań reklamowych – przyzwyczajeni do innych social mediów, zbudowanych na innej logice, opieramy się przed wejściem do – tak, tak – medium przyszłości. Ale tam są nasi potencjalni klienci i będzie ich coraz więcej – nawet ci, którzy jeszcze nie podejmują samodzielnych poważnych decyzji zakupowych, niedługo zaczną. Marki też już przewidują TikToka w swojej strategii, ale to jeszcze moment, kiedy załapiesz się do grona pionierów!
  • Pinterest – hipster wśród social mediów. To medium stworzone do generowania i gromadzenia stylowego kontentu – dlatego bardzo dobrze sprawdzi się dla firm z branż fashion, health&beauty oraz home&garden. Stosunkowo niewiele firm korzysta z reklam na Pintereście – obecność tam jest więc doskonałym pomysłem na zdystansowanie konkurencji, i to w sprinterskim tempie!

Social media jako element strategii

Sociale dają nam też duże możliwości działań crosskanałowych. Są doskonałym nośnikiem treści retargetingowych, wiele platform pozwala także np. na uploadowanie naszej listy mailingowej i wyświetlanie reklam stargetowanych właśnie na nie.

Zwróć się do nas z zapytaniem, a przygotujemy kompleksową strategię z uwzględnieniem wybranych, adekwatnych dla Twojej działalności, mediów społecznościowych. W zakresie naszych usług jest tworzenie i prowadzenie profilów, grafika i copywriting, prowadzenie, monitorowanie i optymalizowanie kampanii reklamowych.

Wiemy, że dla klientów często blokerem jest nieśmiałość – że czasami nie wiecie, jak dać nam uprawnienia, środki na kampanie itp. Dlatego zapewniamy – przez cały proces będziemy Was prowadzić za rękę!

Najnowsze wpisy

Dyrektywa Omnibus

Związek prawodawstwa i technologii najprościej określić znanym skądinąd statusem „to skomplikowane”. Przyczyny takiego stanu rzeczy są złożone, ale zasadniczo zrozumiałe:

Czytaj więcej...

Kategorie

Blog
Case Study

Tagi

Playlink Sp. z o.o.

ul. Pawia 9, 31-154 Kraków, tel: +48 (12) 352 44 42
NIP: 679-301-58-95, REGON: 120983308

Kapitał zakładowy 1.000.000 zł Kapitał opłacony 1.000.000 zł Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście Wydział XI gospodarczy KRS nr 863091